reklama

Rýma džentlmenů

Isteže ma trápi situácia ohľadom gastráčov. Aj Fico, Harabin, a nový cestný zákon ma trápia. Ale postavila som sa na do šíku hliadky, ktorá zisťuje ( a potvrdzuje) masaker na slovenských verejných toaletách a tento doslova rukolapný problém ma trápi viac. Jemná alegória, ktorá sa bez akejkoľvek mojej snahy črtá medzi jedným a druhým, inak nie je na zahodenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Rýma džentlmenů je vraj jeden z českých názvov kvapavky! Strašne som sa na tom zabávala a povedal mi to MUDr. Peter Ilavský, s ktorým sme spolupracovali na niektorých našich článkoch. Zavolala som mu, lebo som bola v nedeľu na Zlatých pieskoch a vypočula som si na záchode tento rozhovor:

„ Ty sedíš?"

„ Nie a ty?"

„ Kokos ja si sem nesadnem ani keby čo bolo."

„ Mne nejde čúrať keď stojím."

„Tak si podlož papier. Chytíš nejaké svinstvo."

Neviem kto boli tie baby ale inšpirovali ma, aby som si u MUDr. Ilavského overila zľudovelú otázku: Či sa dá dostať kvapavka na WC spolu s odpoveďou: Jasné že hej, len sa tam strašne nepohodlne súloží. Ale teraz už citujem:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Nie je to také jednoduché, lebo väčšina infekcií a ich prenos je citlivý na podmienky prenosu, ktoré sú napríklad teplota, najčastejšie telesná, vlhkosť a tak ďalej. Konkrétne v prípade pohlavných chorôb, ktoré sú väčšinou viazané k určitému druhu bunkovej vrstvy, ktorá pokrýva sliznicu močovopohlavnej sústavy, by musel byť ideálnou formou prenosu kontakt chorých rodidiel so sedadlom a hneď vzápätí by ste sa kontaminovaného miesta museli zase dotýkať sliznicou vašich rodidiel. Tento stav je, myslím si za normálnych okolností a za triezva, takmer nemožný.Takže všetky bežné infekcie, vrátane pohlavných, zasa nie je až také jednoduché „dostať cez záchodovú dosku", čo však neznamená že keď už sme v ZOO (rozumej na verejnom záchode), máme dráždiť kobru bosou nohou. Takže na neznámom záchode, ak nutne nemusíte, radšej si nesadajte. Ak sú vedľa toaletného papiera uložené aj hygienické návleky na misu, zablahoželajte si, aké ste šikovné, že ste si vybrali práve toto luxusné sociálne zariadenie. Ak ste sa vo výbere netrafili, zakryte dosku aspoň starým dobrým toaletným papierom a keďže ani to nemusí byť všade spanilá jazda, silno vás nabádam k preventivnému noseniu niekoľkých balíčkov hygienických vreckoviek so sebou. Suma sumárum, pri bežných hygienických návykoch a nepochybujem, že väčšina z vás pripomína medvedíka čistotného, sa niet veľmi čoho báť, a pri dodržaní základnej opatrnosti sa vrátite domov nepoškvrnené. Akurát keď vám muž doma bude tvrdiť že TO na milión percent dostal na nejakej tolate, majte sa na pozore."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Díky, pán doktor.

A dík aj za hrejivé slová, ktoré ste zanechali na fb/wecko.hliadka. Foťte, píšte, chváľte, kritizujte, vytočte sa do nepríčetna. Spýtame sa na odpovede za vás, na príslušných miestach.

PS: S MUDr. Ilavským sme ešte pokecali aj o vďačných indických WC príhodách a dal mi jednu dobrú radu, ak by ste náááhodou pocestovali v blízkej budúcnosti na trase Schwechat- Kdekoľvek v Indii a ešte horšie cestou späť. V lietadle musíte ísť na toaletu zásadne počas prvej max. druhej hodiny letu a potom už len...držať. Milý miestny folklór, vyskočiť rovnými nohami na dosku WC a počupiačky urobiť, čo treba, totiž praktizujú všetci, vrátane vážených biznismenov. Ako vyzerá takáto toaleta po čase, aj keď nie sú výraznejšie turbulencie, si ľahko domyslíte. Deje sa to napriek všade rozvešaným piktogramom, ktoré to výslovne zakazujú, pričom tento národný šport sa dá prirovnať len k zvracaniu na jachte za búrky, protože aj tam môžete fokusovať koľko len chcete a na miesto určenia to nepôjde nikdy:)

Timea Keresztényiová

Timea Keresztényiová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autorka je vedúca redaktorka publicistiky časopisov Eva a Madam Eva. Zoznam autorových rubrík:  WéCé verejné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu